Przez dwa dni 51 wystawców z całego świata zapełniało postindustrialną przestrzeń Plenum konopnymi produktami, a organizatorzy udowodnili, że hasło Kanaba Fest – “Więcej niż targi konopne” odzwierciedla rzeczywistość.
W weekend 7-8 maja podczas otwarcia gdańskiej ulicy Elektryków odbyła się VI edycja największych targów konopnych w Polsce. 32 godziny montażu stoisk i przestrzeni warsztatowo-edukacyjnych, poprzedzonych było intensywną kampanią outdoorową oraz kampanią w Google Ads i na profilach influencerów. Ponad 5 tys. osób zdecydowało się pojawić na tegorocznych targach w Gdańskim Plenum, gdzie pośród stoisk wypełnionych konopnymi produktami (olejkami CBD, papierem konopnym, pierwszymi kolekcjami konopnych ubrań) dominowała wiedza.
Bezpłatna Strefa Edukacyjna (koordynowana przez Jakuba Gajewskiego z Wolnych Konopi i Mateusza Zbojnę z Otwieramy Oczy), której prelegenci opowiadali o podejściu do konopi, o historiach związanych ze zdrowiem czy też – jak w przypadku Kamila, byłego policjanta, dziś aktywisty i pacjenta medycznej marihuany – o osobistych doświadczeniach i problemach prawnych. Strefa zebrała przez dwa dni pasjonatów, ekspertów i licznych gości, a transmisja live trafiła do prawie 20 tys. odbiorców.
„Zależy nam na pokazaniu wszechstronności tej rośliny. Konopie zadbają o nasze zdrowie i spokojny sen, ubiorą nas, nakarmią, zbudujemy z nich dom. To ekologiczna alternatywa wielu produktów, dlatego jej rosnąca popularność tak nas cieszy” – mówi Olga „Gem” Antkiewicz, współzałożycielka Kanaba Fest. „Uspokajające, przeciwzapalne, przeciwbólowe czy regulujące gospodarkę hormonalną właściwości konopi znajdziemy tylko w najwyższej jakości produktach. Naszą misją jest współpraca z markami, dla których dobro odbiorcy jest najważniejsze” – dodaje Magda Buczak, inicjatorka pomysłu na stworzenie miejsca, które połączy wiedzę, biznes, medycynę i styl życia pod konopną banderą.
Organizatorzy nie zapomnieli też o młodszych odbiorcach oraz wiedzy praktycznej. Tłumnie oblegane były również strefa warsztatów dla dzieci oraz pokazy tworzenia materiałów z konopi takich jak m.in. konopne cegły czy kosmetyki.
Nie zabrakło również emocji związanych z konkursami i pokazami organizowanymi przez wystawców. Przez całe dwa dni goście Plenum mogli głosować na Best Brand Kanaba Fest 2022. Pierwszą edycję konkursu wygrała firma dym.pl, do której powędrowała statuetka Kanaby.
Wszystko to kolejny milowy krok w kierunku rozwoju jednej z najszybciej rosnących branż. Dzięki tego typu działaniom konopie przestają być kojarzone z prohibicyjnymi mitami, a wiedza o tych roślinach dociera do osób zainteresowanych licznymi możliwościami, jakie oferują.
Wygląda na to, że Kanaba Fest – jako targi kroczące, bez stałej lokalizacji – po Krakowie i Warszawie przekonały do siebie również Gdańsk i ostatecznie wpisały się na listę europejskich targów konopnych. Pozostaje pytanie, jakie miasta zazielenią się konopiami podczas następnych edycji.