Medyczna Marihuana
Medyczna Marihuana
Medyczna Marihuana
Medyczna Marihuana

Nie ma przemocy, nie ma krwi, nie ma zabijania, a jest tylko czysty biznes. Jednak Devolver Digital – amerykański dystrybutor i wydawca gier wideo ma problem z wypromowaniem Weedcraft – gry wideo autorstwa polskiego studia Vile Monarch. Wszystko przez to, że gra oparta jest na prowadzeniu konopnego biznesu.

Chociaż marihuana, jest w wielu zakątkach świata legalna, to reklama Weedcraft jest skutecznie blokowana między innymi przez Youtube.com. Devolver Digital słynie z wydawania brutalnych tytułów takich jak: “Shadow Warrior”, “Duke Nukem” czy “Serious Sam”, z których promocją dotąd nie było problemu.

Amerykańska firma rozpoczęła teraz dystrybucję gry wideo typu tycoon. Takie gry pozwalają graczom na wcielenie się w rolę potentata w biznesie i tworzenie własnego imperium. Gracz wciela się w rolę przedsiębiorcy uprawiającego marihuanę a potem sprzedającego swoje plony.

growshop, growbox
growshop, growbox
growshop, growbox
growshop, growbox

Devolcer Digita podkreśla, że gra skupia się wyłącznie na dystrybucji oraz biznesowym spojrzeniu na ten rynek. Nic nie pomaga jednak tłumaczenie wydawcy, że nie chodzi tu o tworzenie narkotyków, tylko o dobre zarządzanie firmą, generowanie przychodów i dalszy rozwój przedsiębiorstwa.

Promocja przemocy tak, konopi niekoniecznie…

Amerykański potentat gier wideo zaznacza, że nie miał na celu stworzenia narzędzia prolegalizacyjnego, które zachęcałoby graczy do używania marihuany. Mike Wilson – współzałożyciel Devolver Digital nie może pogodzić się z tym, jak traktowany jest wydawany przez niego tytuł, opracowany przez polskie studio.

Na rynku nie brakuje przecież gier przepełnionych przemocą, zabijaniem i krwią, a jednak takie gry bez problemu są reklamowane w sieci, sklepach, czy w telewizji. W przypadku Weedcraft Inc problemem okazały się być nawet filmiki na YouTube wrzucane przez twórców specjalizujących się w nagrywaniu rozgrywek z gier. Ich filmy były „demonetyzowane” ze względu na pojawienie się tam sprzedaży marihuany, która według reklamodawcy jest produktem nie nadającym się do reklamy – mówi rozgoryczony Mike Wilson.

Gry typu tycoon swój rozkwit miały w latach 90-tych. Wydawca zdecydował się na odświeżenie tego gatunku opierając fabułę na dystrybucji marihuany. Jak się okazuje konopie są wciąż tematem kontrowersyjnym, mimo że w kolejnych zakątkach świata, w tym wielu stanach Ameryki zostały zalegalizowane.

W najbliższej przyszłości pewnie pojawią się podobne gry wideo oparte o konopny biznes. Pytanie czy też będą gorzej postrzegane od gier w których dominuje przemoc i zabijanie?

Polska gra o dilerce numerem jeden na świecie!

Drug Dealer Simulator to prawdziwy hit autorstwa Studio Movie Games. Koszty wyprodukowania tej gry zwróciły się dosłownie w godzinę od jej światowej premiery. Okazała się najlepiej sprzedającym się tytułem na świecie. Symulator handlarza używkami błyskawicznie uplasował się na pierwszym miejscu, potem utrzymywał się na szóstym. Tytuł ma w tej 90 % pozytywnych opinii graczy.

Zabiera gracza w świat ciemnych zaułków, podejrzanych podwórek i szemranych typków, gdzie z pozycji niewiele znaczącego osiedlowego dealera podążać będzie drogą zmierzającą do pozycji narkotykowego bossa. Jednak przeprawa ta nie będzie prostą przygodą – na drodze gracza staną zarówno służby specjalne, jak i konkurencja. Zadaniem grającego będzie więc zarówno przetwarzanie produktów, kontakt z dostawcami, zarządzanie zasobami i rozbudowa produkcji, ale także strategiczne zawieranie sojuszy, planowanie dostaw czy obserwacja zachowania patroli policyjnych” – tak streszcza grę Studio Movie Games.

Źródło: https://cyfrowa.rp.pl

Promocja
Promocja
Promocja
Promocja